bellans egna sätt

Att börja på måndag

Kategori: Livet

”Jag börjar på måndag”, känner ni igen er? Denna mening är något som jag brukar använda mig utav ofta, kanske väldigt ofta.  Om det är så att man känner att man behöver ändra på sina vanor eller någonting annat så ta tag i situationen direkt. Skjut inte upp det, måndagen är inte början på ditt nya liv, och det är heller inte den dagen då det sker nya möjligheter. Alla dagar är fulla med möjligheter, chanser, utmaningar och beslut. Du kan styra och påverka hela din vardag och omgivning hur mycket du vill med hjälp av sin egen vilja.
Varför inte börja just nu!? Det är aldrig försent, glöm måndagen och bestäm dig precis när tanken dyker upp. Vad är de du vill göra eller ändra på? Börja sätta upp mål hur du ska gå till väga och lägg upp en planering och ta en dag i taget.
Det där med måndagar har blivit lite av en ” life-style tradition” och vana tycker jag. Jag har lärt mig att det inte fungerar på det sättet.  Det är nu allting händer och inte sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: